Thursday 17 January 2013

Kolej na dopasowanie tylnych/dolnych widełek.
W tym przypadku będą to rury o bardzo grubej ściance 2/1.2mm w celu zachowania sztywności przy obciążonym bagażniku.
 Dopasowanie haków do średnicy wewnętrznej.


 Po dopasowaniu tylnych widełek i upewnieniu się że wszystko siedzi tak jak powinno czyszczę dokładnie wszystkie rury papierem ściernym w środku i na zewnątrz oraz odtłuszczam acetonem.
Po wyczyszczeniu smaruję obszar łączenia topnikiem, w srodku i na zewnątrz.

 Wszystkie rury zostają przyłapane w linii pionowej
 W pierwszej fazie lutowania lut z przyłapań zostaje przeciągnięty łącząc krawędzie rur w środku i na zewnątrz
 W fazie drugiej łącze rury szerokim wypełnieniem
 Używam wysokiej jakości topnika Amerykańskiego zaprojektowanego przez znanego ramiarza Davida Bohma który po lutowaniu z łatwością rozpuszczam w zbiorniku z gorącą wodą.
Topniki nie rozpuszczalne w wodzie są bardzo trudne do usunięcia a ich twarda szklista powłoka skłania wielu do piaskowania co w efekcie wpływa negatywnie na rury  zwłaszcza gdy mamy do czynienia z grubościami ścianek np. 0,4 mm.
 Po odmoczeniu dokładnie suszę ramę i przecieram drobnym papierem ściernym.




1 comment:

  1. Swietne zdjecia! Widac ze luty pierwsza klasa! Nie moge sie juz doczekac jak wsiade na swoj rower zrobiony przez Kajak Custom!!

    ReplyDelete