Kolej na dopasowanie tylnych/dolnych widełek.
W tym przypadku będą to rury o bardzo grubej ściance 2/1.2mm w celu zachowania sztywności przy obciążonym bagażniku.
Dopasowanie haków do średnicy wewnętrznej.
Po dopasowaniu tylnych widełek i upewnieniu się że wszystko siedzi tak jak powinno czyszczę dokładnie wszystkie rury papierem ściernym w środku i na zewnątrz oraz odtłuszczam acetonem.
Wszystkie rury zostają przyłapane w linii pionowej
W pierwszej fazie lutowania lut z przyłapań zostaje przeciągnięty łącząc krawędzie rur w środku i na zewnątrz
W fazie drugiej łącze rury szerokim wypełnieniem
Używam wysokiej jakości topnika Amerykańskiego zaprojektowanego przez znanego ramiarza Davida Bohma który po lutowaniu z łatwością rozpuszczam w zbiorniku z gorącą wodą.
Topniki nie rozpuszczalne w wodzie są bardzo trudne do usunięcia a ich twarda szklista powłoka skłania wielu do piaskowania co w efekcie wpływa negatywnie na rury zwłaszcza gdy mamy do czynienia z grubościami ścianek np. 0,4 mm.
Po odmoczeniu dokładnie suszę ramę i przecieram drobnym papierem ściernym.
Swietne zdjecia! Widac ze luty pierwsza klasa! Nie moge sie juz doczekac jak wsiade na swoj rower zrobiony przez Kajak Custom!!
ReplyDelete